Shaping the future delta

Samen met zo’n 50 stakeholders is dit gevonden in de merkpositionering ‘Shaping the future delta’. Dit vat de ontwikkeling samen waar Zeeland een voortrekkersrol in wil vervullen, en die we willen uitdragen als in ‘hoe je duurzaam kunt samenleven in een dynamische delta’. Namelijk op zijn Zeeuws: ‘door nuchter en in samenspel met de elementen, inventief te ondernemen met de blik over zee’. De merkwaarden die we hierin laten weerklinken zijn: vindingrijk, daadkrachtig, rechtdoorzee en verbindend.

Onder begeleiding van professor Robert Govers is een nieuwe merkpositionering voor Zeeland ontwikkeld. Deze merkpositionering benadrukt niet alleen de unieke ligging van Zeeland maar geeft hier ook betekenis aan. Hierdoor wordt duidelijk wat Zeeland toevoegt aan de wereld en waarvoor je in Zeeland moet zijn.

Hoe nu verder?
Nu we een merkpositionering en kernwaarden hebben, is het zaak om hiermee aan de slag te gaan. Het echte werk begint nu pas. Dit houdt in dat we met elkaar gaan vaststellen hoe we dit kunnen vertalen naar gedrag (activiteiten waarin de positionering weerklinkt) en communicatie (uitingsvormen waarin de positionering weerklinkt). Dat is een gemeenschappelijke opgave die dus ook breed moet worden opgepakt.